” Gondolkodó” tehetséggondozó szakkör
Korcsoport: 3.4. évfolyam
Szakkör időpont: kedd 13:45- 14:30
A szakkör célja:
Kiemelt célom a harmonikus személyiségformálással a tanulók képességüknek megfelelő fejlesztésben részesüljenek és a tantárgyi versenyeken kiemelkedő eredményt és teljesítményt nyújtsanak.
Az intenzív személyiségformálás, amelyek építenek a logikus problémamegoldó és divergens gondolkodásra (többféle megoldási lehetőség keresése), kiemelten a kreativitásra. Anyanyelvi kommunikáció, a verbális képesség és a nyelvi készségek (szövegértés, helyesírás,
szövegalkotás) erősítése a tananyagra épülő gazdagító programokon keresztül. Természettudományos ismeretek bővítése és környezettudatos gondolkodás fejlesztése. A komplex fejlesztés, amely a logikai, verbális, nyelvi, zenei és vizuális készségek,
kompetenciák erősítését is megcélozzák.
Kiemelkedő képességű tanulók tehetségterületeinek és kognitív képességeinek azonosítása. A képességterületek és az érdeklődés kapcsolatának feltérképezése a tehetséggondozási és versenyfelkészítési folyamatban.
A tanulók erős oldalának támogatása: a gyors felfogó képesség, jó emlékezőtehetség az intenzív elmélyülés figyelembevételével projektmódszer, kooperatív technika alkalmazása. A tehetséggel összefüggő gyenge oldal kompenzálása, amely a tehetség fejlődését lassíthatja, akadályozhatja.
Önismeret, énkép fejlesztése, fokozott önirányítás, együttműködő, alkalmazkodó (szociális) készségek erősítése. Közösségfejlesztés: közös élmények átélése, pozitív motiváció biztosítása, önbizalom erősítése.
Budapest, 2022. február 17.
Csáki Katalin
szakkörvezető